WRRC General Meeting 2024

Publisert 13.mar.2024
Endret 13.mar.2024

- Tildelt hedersmerke i gull

Helgen 08.-10. mars ble det gjennomført årsmøte (AGM) i World Rock’n’roll Confederation i Ljubljana, Slovenia. Norges Danseforbund var representert med hovedstyremedlem Sissel Myren, leder for seksjonen for swing, salsa og linedance Trine Bekken, og administrasjonskonsulent Rebekka Aase Bahr

Fredag kveld ble det, i tradisjon tro, gjennomført møter med den nordiske gruppenhvor følgende ble diskutert: gjennomføring av Nordisk mesterskap 2024 i Kumla/Sverige og gjennomgang av sakene på det internasjonale årsmøte. Lørdag formiddag var alle delegatene samlet til workshop hvor temaene var gjennomføring av konkurranse og kategorier som tilbys i WRRC i dag. Her ble delegatene delt inn i grupper for å diskutere temaene.

Gjennom helgen ble det også feiret at WRRC fyller 40 år som organisasjon med storslått galla. Kveldens store høydepunkt for Norge var at Aina Nygård fra Molde Swing- og Rockeklubb ble tildelt hedersmerke i gull (Medal in gold) for innsatsen og arbeidet hun har gjort som leder av Boogie Woogie-komiteen i WRRC.
Norges Danseforbund gratulerer! Aina er fra før av æresmedlem i Norges Danseforbund.

Søndag ble helgen avrundet med årsmøte, hvor den viktigste saken for Norge var Ukrainas forslag om å videreføre utestengelsen av russiske og hviterussiske utøvere fra WRRC. Forslaget ble vedtatt.

Referatet vil bli publisert på WRRC sine sider:

Publisert 16.oktober.2024

Norges Danseforbund til Special Olympics 2025

Publisert 15.oktober.2024

Velkommen til Dansekampen 30. november 2024

Publisert 27.september.2024

Norges Danseforbund og International Baton Twirling Federation (IBTF)