Linedance

Linedance er en danseform som har sin opprinnelse fra Amerika, der flere personer danser en koreografert dans på rekker. Historisk sett er nok det første mange tenker når man hører ordet linedance; cowboy boots og countrymusikk. Dette tankesettet stemmer enda, men linedance kan i dagens samfunn kategoriseres som så uendelig mye mer.

Linedance har utviklet seg til å inkludere så å si alle musikkgenre og dansestiler. I dag består linedance av et bredt spekter av danser, fordelt på ulike nivåer. Man kan finne blant annet samba-, salsa-, vals-, tango-, pop-, og polkainspirerte danser for å nevne noen. Med andre ord har linedance noe for alle, uansett musikksmak og danseerfaring. Linedance er akkurat det man vil det skal være: Sett på din favorittmusikk og du er i gang!

Linedancefamilien strekker seg over hele verden, og vi står klar til å ta imot alle som vil være med, enten du vil trene, delta på kurs eller konkurrere!

Finn din danseklubb

Jeg vil danse i