Viktig informasjon til våre Sportsdrill konkurransedansere!

Publisert 07.sep.2022
Endret 07.sep.2022
20-AVW_2006

Endringer i Solo Event

Nå nærmer den nye sesongen seg med stormskritt og de fleste klubber er godt i gang med forberedelsene.

På grunn av det nye verdensmesterskapet i regi av IBTF vil det bli endringer i Solo Event.
De viktigste endringene skisseres her i denne eposten, da det tar tid å revidere alle våre reglementer.

Vi viser også til IBTF sitt reglement (se link). Vårt nasjonale reglement vil ta utgangspunkt i reglene til IBTF når det gjelder Solo One Baton og Solo Two Baton.
Endringene vil gjelde fra NM Solo Event i november 2022.

IBTF sitt reglement:

De største endringene:
  1. Nye aldersklasser Solo Event:
  • Youth: 13-14 år
  • Junior 15-17 år
  • Senior 18-22 år
  • Adult 22+
  • Det tilbys tre level i alle klassene (level B, A og Elite)
  • Det kåres KUN Norgesmestere i level Elite. Nasjonal konkurranse for level B og A.
  1. Restriksjoner turn/akrobatikk: Det er kun lov til å utføre maksimum 2 turnelementer (med eller uten kast) i One Baton, og ingen turnelementer i Two Baton (viser til kapittel 11 i reglementet til IBTF for mer utfyllende informasjon).
  2. Ny musikk og lengde på programmene: One Baton: 2:00 minutter, Two Baton: 1:45 minutter (https://www.ibtf-batontwirling.org/official-music.html )
  3. Restriksjoner til innhold: Følg IBTF sitt reglement (kapittel 13)

Annen informasjon:

1. Artistic Twirl og Artistic Pair: TKSD undersøker muligheten for å innføre grenen Artistic Twirl and Artistic Duo kommende sesong. Vi oppfordrer derfor alle medlemsklubbene våre å lese seg opp på den nye grenen i reglementet til IBTF på linken over. Det vil også settes opp et digitalt informasjonsmøte der trenere og dommere får en innføring i grenen og kan stille spørsmål i løpet av høst/vinter. Artistic Twirl og Artistic Pair utføres til standard musikk (Dere kan høre/laste ned fra denne lenken: https://www.ibtf-batontwirling.org/official-music.html )

2. Vi går tilbake til opprinnelige aldersklasser i Freestyle Event.
  • Rekrutt: 11-12 år
  • Junior: 13-17 år
  • Senior: 18+
  • Det tilbys tre level (B, A, elite) i junior og senior, og to level (B, A) i rekrutt. Det kåres kun Norgesmestere i level Elite. Nasjonal konkurranse for level B og A.