Logo-norges-danseforbund-hvit-2020

pen2
Endret 07.mar.2022

- Rekordantall dansere i helgens Performing Arts 1

I helgen ble det arrangert årets første Performing Arts (PA) konkurranse i Bingfosshallen. Rekordmange deltok i helgen, og ettersom dette var første "rene" PA konkurranse, ble det satt deltakerrekord. 193 enkeltutøvere deltok i løpet av lørdag og søndag. I "Moderne åpen klasse junior" deltok hele 40 dansere, det er fantastisk å se hvor godt det gror i norsk dans om dagen!

Selina Jappee fra DK 2Dance har i en årrekke vært en av norges fremste dansere uansett dansegren. I helgen gjorde hun rent bord da hun vant alle dansegrener i Senior Solo. Med førsteplass i Moderne, Jazz og Show kunne hun slippe jubelen løs for en fantastisk dansehelg.

Gratulerer så mye med en fantastisk prestasjon!
Moderne elite senior ble det en tett fight om førsteplassen. Selina vant klassen, og like bak fulgte Joakim Visnes fra DK Studio 1. Vi tok en liten prat med Joakim i etterkant av konkurransen for å høre litt om hva 17 åringen gjør om dagen.

- Kose meg på veien mot å bli profesjonell danser

Joakim forteller at han det siste året har konkurrert i flere nettbaserte dansekonkurranser, samt turnert flere steder i Norge med DNBS&A og gjort forestillinger. "Den beste tilbakemeldingen jeg kan få er å høre at jeg gjorde noe på gulvet som traff en i publikum" sier Visnes.

Videre forteller Visnes at han hadde store planer for 2022 sesongen med ønske om å konkurrere i to konkurranser i Moskva og Kiev i løpet av sommeren, men pga. dagens situasjon blir dette vanskelig å få til. Dermed er planen videre å få inn gode danseøkter og kose meg mot å bli profesjonell danser. Til slutt forteller Joakim at han har noen planer på lur for 2022 som han ikke kan fortelle om helt enda.

Senior elite jazz
1. Selina Jappee - DK 2Dance
2. Maren Nyrud Fonstad - Victory Dance
3. Natalie Gustavsen - DK 2Dance

Senior elite moderne
1. Selina Jappee - DK 2Dance
2. Joakim Visnes - DK Studio 1
3. Natalie Gustavsen - DK 2Dance

Senior elite show
1. Selina Jappee - Show: Birthday Celebration - DK 2Dance
2. Lova Elofsson - Show: The Conversation Of A Widower - DK 2Dance
3. Natalie Gustavsen - Show: Coat of many colors - DK 2Dance

Fullstendig resultatliste fra Performing Arts 1 - 2022: https://vote4dance.com/home/comp/2196

Norges Danseforbund gratulerer alle dansere med fantastisk dans, og DK Studio 1 med et supert arrangement.

Alle bilder er tatt av: Peter D Hypher

NYHETER