Tonje Tynning, Norges håp mot Special Olympics i dans!

Publisert 14.apr.2021
Endret 14.apr.2021
Tonje3

Høsten 2012 kom det en jente til Bergen Vest Danseklubb som skulle begynne å danse. Hun skulle begynne på gruppen: ungdom med spesielle behov. Tonje kom til oss som en litt beskjeden jente som helst ikke ville bli sett.

Norges Danseforbund besluttet i dag at Tonje Christine Tynning sin video av hennes egen koreograferte dans er den som sendes til:
SPECIAL OLYMPICS WORLD CHAMPIONSHIP DANCE SPORT 2021

Den 30.april får vi beskjed om Tonje skal representere Norge i overnevnte mesterskap. Gratulerer og lykke til Tonje!

Fra Bergen Vest sine egne nettsider:

Gjennom årene har hun blitt trygg på seg selv, og elsker å danse. I dag har hun ingen problemer med å vise seg fram alene. Tonje har sammen med gruppen deltatt på Dansekampen i regi av Bergen Kommune. Gruppen har deltatt på alle oppvisninger med klubben, og på Kulturnatt på Torgallmenningen.

I 2016 deltok Tonje sammen med Raymond på NM i swing i Bodø, hvor de gjorde en flott innsats. De kom hjem med NM medaljer og store pokaler. Ikke minst minnene som fortsatt sitter i dem.

I 2018 deltok Tonje for første gang på NM i Hip Hop, da stilte hun i paraklasse i solo.

I 2019 var det NM i Hip Hop igjen, og d stilte Tonje i to klasser. Hip Hop solo og Show solo. Da koreograferte Tonje sin egen dans.

Nå i 2021 har Tonje trent for å være med på uttak som Norges representant til Special Olympics i Østerrike. I dag 14. april ble Tonje tatt ut som Norges representant, og nå er det bare å vente i to uker før endelig svar kommer fra den internasjonale dommerkomiteen om hun får reise. Vi i Bergen Vest danseklubb er utrolig stolte over innsatsen til denne jenten, og krysser fingre og tære i to uker framover.

Link: https://bvdanseklubb.com/nyheter/uttak-til-special-olympics-14-04-2021?fbclid=IwAR0zeSo06Xtk5VWe0fg-3pafRYMQuD6GNqMAiy0AasMnOr8F7swzORwlhFM

Tonje mottar medlaje under NM i swing og rock`n`Roll i 2016.
Overrekkes av Sportssjef i Norges Danseforbund, Janne Krågå.
tildeling medalje tonje tynning