Nyhetsbrev fra presidenten

Trine-1

- Trine Dehli Cleve om tiden som kommer

Nyhetsbrev fra presidenten

Vi er allerede 2 ½ måned ut i 2023, og vi nærmer oss påske. Det er godt å se at vi er på god vei til å komme i full aktivitet igjen og at vi endelig kan legge Covid og de hindringene det gav, bak oss. Nå må vi tenke fremover.

Vi har mye å ta igjen når det gjelder antall medlemmer i Norges Danseforbund, men da er det godt å vite at seksjonene jobber godt. Derfor er det viktig at alle medlemsklubber rapporterer inn sine medlemstall gjennom Samordnet Rapportering som åpner 1. april.

Jeg vil utfordre alle seksjoner og klubber til å tenke nytt. Hvordan kan vi utvikle våre konsepter så enda flere kan bli «fristet» til å komme til oss? Kanskje er den tradisjonelle måten å drive dansekurs på over? Sitter noen av dere der ute på gode ideer så oppfordrer jeg til å dele dette med flere.

Det er viktig for meg å få frem at sammen kan vi løfte fjell, alene blir det nok bare å flytte på en liten stein. Jeg har stor tiltro til at alle dere der ute som utøvere, tillitsvalgte, støtteapparat, trenere, dommere og alle dere andre som brenner for den fantastiske flotte idretten vi er involvert i ønsker å løfte den til nye høyder.

Det er også gledelig å se at vi som forbund tar paraidrett på alvor. Det er flere klubber rundt i landet som jobber aktivt med dette, og flere klubber har skaffet seg sponsorer til sine para-prosjekter. En annen unik mulighet for oppstart av slike prosjekter er å søke ledsagermidler fra Norges Danseforbund. Jeg utfordrer enda flere klubber til å legge til rette for et slikt tilbud i din klubb.

Når det gjelder toppidrettsutøverne våre viser de også til gode resultater i alle seksjonene. Vi heier på dere, og dere er utrolig viktige forbilder for alle de som kommer etter dere.

Vi er også godt i gang med prosjektet «Nye Websider» til klubbene. For de av dere som ikke har tatt imot dette tilbudet ennå, håper jeg dere tar dere tid til å prioritere å få dette på plass i din klubb.

Utover våren skal seksjonen for SSL (Swing, Salsa & Linedance) arrangere Nordic Championship og World Cup i Drammen 29. – 30. april, og så er det NM-veka som avholdes i Trondheim i midten av juni. I tillegg til dette er det mange konkurranser som avholdes i de ulike seksjonene.

Vi er et forbund med mange ting som skjer. Vi har i starten på 2023 også hatt flere kandidater som har avlagt trenereksamen i sine ulike grener. Gratulerer til dere alle, og vit at vi er svært takknemlig for at dere satser på utdanning som igjen sørger for at vi fortsetter å ha godt kvalifiserte trenere.

I juni er det også valg i NIF, og idrettspresidenten er på valg. Jeg har oppfordret hele Hovedstyret til å sette seg inn i de kandidatene som kommer opp slik at det er et samlet Danseforbund, og ikke meg som President som avgir vår stemme når vi kommer dit.
Til slutt vil jeg rette en stor takk til fine og dyktige folka vi har på forbundskontoret vårt. Dere er helt rå, og vi setter stor pris på hver og en av dere.

Jeg innledet med å si at det er snart påske, og med dette ønsker jeg dere alle en riktig god påske, og håper dere har rom til å nyte noen fridager.

Hilsen
Trine Dehli Cleve