NM VEKA 2022

Publisert 28.jun.2022
Endret 28.jun.2022

- Norgesmestere HipHop og Breaking

Idretter fra alle kanter av landet var forrige uke samlet i Skien for NM-Veka 2022, og dans var representert med både HipHop og Breaking.

Onsdag gikk årets norgesmesterskap i HipHop og Breaking av stabelen. Med NRK på laget, ble kvelden i "Ibsenhuset" helt utrolig. Arrangør Oslo Urbane Idrettsforening hadde gjort en god jobb i forkant, og danserne leverte så det suste.

- Beholdt tittelen
Victor "Exaggerate" Prag fra Bårdar ble kåret til norges beste mannlige breaker, da han battlet mot sin tidligere elev Victor "Mowgli" i finalen. Dermed beholder Prag tittelen som norges beste mannlige breaker. Gratulerer så mye!

Elias "Rythm Box" tok bronsemedaljen.
- Fersk norgesmester
Julie "Pretzel" Kringlebotn fra Oslo Urbane Idrettsforening tok sølv på NM i fjor, og dermed var det klare målet å ta gullet i år. Julie leverte gjennom alle rundene, og sto til slutt i finale mot nettopp vinneren fra i fjor "Sathie". Det ble en durabelig "fight", der Julie tok det lengste strået, og kan nå kalle seg norges beste kvinnelige breaker. Gratulerer!

Kreya tok bronsemedaljen.
- Kvinnelig dominans
I HipHop klassen til konkurrerer gutter og jenter mot hverandre, og etter at kvartfinalene var ferdige sto norgesmesterskapet igjen med fire kvinnelige semifinalister. Dermed var det duket for to heftige battler, og en helt rå finale. Aaliyah fra Oslo Urbane Idrettsforening vant mesterskapet, foran Deeply som hun "battlet" mot i finalen. Gratulerer så mye!

Susie tok bronsemedaljen.

Resultater fra konkurransen finner du her:

Link til NRK-sending finner du her: