Historisk VM Finale

Endret 24.apr.2023
37730FAE-6763-4A4C-A335-8668BA00EC0B

- Lars Olav og Vivian danset seg til første norske VM finale på ni år

16. april gikk årets VM Latin profesjonell av stabelen i Moldovas hovedstad, Chisinau. Norge stilte med et par, som virkelig fikk vist hva de var gode for på den største scenen sportsdans har å tilby.

Lars Olav Eltervaag og Vivian Zygouri fra NJS Danseklubb har vunnet NM i Sportsdans tre ganger i amatørklassen. De bestemte seg nylig for å ta fatt på et nytt kapittel i sin dansekarriere, og "proffet" seg inn i 2023 sesongen. Det var dermed stor spenning knyttet til parets første deltagelse i verdensmesterskapet i "Professionelle Division Latin".

Eltervaag og Zygouri danset seg hele veien til finalen, der de endte på 6. plass, veldig tett på femteplassen.

Vi skal helt tilbake til 2014, for å finne forrige gang et norsk par var i vm-finalen i "Professionelle Division". Dermed er dette en enorm prestasjon, som hele danse-norge kan være stolte av!

Konkurransen ble vunnet av Gabriele Goffredo og Anna Matus fra Moldova, som igjen kan krone seg som verdensmestere i Latin.

Resultater:

Gratulerer så mye Lars og Vivian!

C27CA911-55CB-4993-A7F7-7D9AEA38EFE6
DD31DAC8-6866-46C2-B89F-E5F3E3B5AFDA