Førsteplass i world cup

Publisert 07.des.2022
Endret 07.des.2022

- Thobias Jacobsen og Martine Karlsen fortsetter å imponere

I helgen danset Thobias Jacobsen og Martine Karlsen sin aller siste konkurranse i Boogie Woogie Junior. Til neste år tar de steget opp i voksenklasse, der motstanden blir tøffere.

- World cup overall winners
Det unge danseparet fra Fauske har i 2022 prestert på topp i alle konkurranser de har deltatt i. I helgen var paret på plass i Praha, Tsjekkia for å delta i sin siste juniorkonkurranse før de tar steget opp i "main class" eller voksen klassen. Thobias og Martine hadde en fremragende god dag på dansegulvet, og kunne slippe jubelen løs da vant sin aller første world cup.

Paret ble også kåret til world cup overall winners, hvilket betyr at de er det junior paret som har prestert best i world cup sammenlagt dette året.

- Vi hadde bestemt oss for å nyte det
Thobias og Martine forteller i en melding at de var spente og nervøse før sin siste junior konkurranse, men at de hadde bestemt seg for å nyte opplevelsen til det fulle. Etter flere runder med dans, virket det som taktikken fungerte særs godt.

I finalen sto paret mot et dansepar fra finland, som har slått det norske paret tidligere. Det var derfor knyttet stor spenning til hvordan finalen skulle gå. Det endte som sagt med seier til Thobias og Martine. Gratulerer!

- Gleder seg til neste år
Danseparet er spent på hvordan neste konkurranse i main class vil bli, og de ønsker ikke å sette for høye krav til seg selv enda. Til neste år vil det nordiske mesterskapet, samt world cup gå av stabelen på hjemmebane i Norge. Dette er stas, og danseparet gleder seg.