3. Plass til Lars og Vivian i Riga, Latvia

Publisert 19.aug.2021
Endret 20.aug.2021

For første gang på 1,5 år deltok de norske sportsdanserne i en internasjonal konkurranse. Vi har tatt en snakk med paret for å høre hvordan det var.

I helgen deltok Lars Eltervaag og Vivian Zigouri i WDSF Open Latin Adult i Riga, Latvia. Dette var parets første internajsonale konkurranse på over 1,5 år.

Lars og Vivian danset seg gjennom tre runder under søndagens konkurranse, og endte til slutt opp på en fin tredjeplass i finalen. Se fulle resultater av konkurransen HER!

Hvordan var det å konkurrere for første gang på 1,5 år?
"Vi opplevde så mange forskjellige følelser. Fra den ene siden så føltes det som om vi aldri har hatt pause. Gleden av å gå på gulvet, adrenalinet og kunsten var tilbake.Fra en annen side, så føltes det som om det var vår første gang på en dansekonkurranse. Nye opplevelser som begrenset publikum, covid-regler og alt for korte pauser mellom rundene var nytt for oss. Premieringen var også annerledes da parene selv gikk hver for seg og plukket fra et bord" - Lars og Vivian

Hvilke planer har dere fremover?
"Neste blir World Cup i Portugal. Videre etter det er det nok delvis Pandemien som bestemmer.
Vi fortsetter å gjøre det vi elsker!" - Lars og Vivian

Ole-Gunnar Eriksen og Adele Rieger deltok også i konkurransen i Riga, Latvia. Det unge paret endte på 9. plass i Youth Open Standard og 13. Plass i Youth Open Latin. Vi gratulerer med gode resultater!