Drømmefanger-prosjektet

Drømmefanger er et gratis tilbud til barn og unge i Oslo som ønsker å danse urbane stiler. Det er et treårig prosjekt som benytter seg av urban kunst og kultur som metode i sosialt arbeid med barn og unge

Norges Danseforbunds Drømmefanger

Med midler fra Extrastiftelen og sparebankstiftelsen DNB startet Norges Danseforbund opp Drømmefangerprosjektet i 2017. Aktiviteten skal nå bredt og på tvers av etniske, religiøse, sosio-økonomiske og geografiske skillelinjer.

Prosjektet ledes av Janne Krågå og startet som en idè hos danser og entreprenør Huyen Huynh. Huyen er prosjektkoordinator og opprettet den første utdanningen innen hiphop og urbane stiler i Norges Danseforbund og jobber til daglig aktivt for de urbane dansestilene landet over. Prosjektet tilbyr pr. i dag hiphop, breaking, locking, popping, house, afrobeats, african house og dancehall.

Thomas Prestø er den andre koordinatoren i prosjektet. Thomas er kunstnerisk leder og grunnlegger av Tabanka Dance Ensemble som i 2017 mottok OXLO-prisen for sitt inkluderende arbeid.

Oslo Urbane Idrettsforening er Danseforbundets samarbeids partner.

Ønsker du se hva prosjketet tilbyr kan du klikke deg inn på Drømmefanger-prosjektets hjemmesider:

Du kan kontakte meg om Drømmefanger-prosjektet