World Breaking Championship 2023

Publisert 25.sep.2023
Endret 26.sep.2023
SD7A3496

Norske breakere i verdensklasse!

2 norske b-boys blant topp 20 i VM!

I helgen gikk World Breaking Championship (VM) i Lueven, Beliga av stabelen. Hver nasjon fikk totalt fire kvoteplasser og Norge kunne derfor sende to jenter og to gutter nedover. Drømmen er å kvalifisere seg til Olympiske leker (Paris 2024), men konkurransen er stor og mange jobber knallhardt for å oppnå samme mål.

Den norske troppen besto av Julie Kringlebotn, Sathieshnaa Sivamohan, Daniel Grindeland og Victor Bautista Prag. 94 b-girls skulle kuttes ned til topp 32 og dessverre gikk ikke Julie eller Sathie videre. Victor og Daniel ga jernet og de begge endte opp blant topp 20 i VM - for en prestasjon.

Victor endte på en 20.plass og Daniel på en 15.plass, vi gratulerer!

Veien videre
Både for Victor og Daniel vil det å sanke poeng i de offisielle WDSF World Series være viktig for å kunne kvalifisere seg til OL. Basert på sammenlagte resultater er de begge nødt til å samle poeng i BfG World Series i Hong Kong for å kunne realisere OL-drømmen.

Siste mulighet
Breaking For Gold World Series - Hong Kong - 15.-16. desember 2023 er Daniel og Victor sin siste mulighet for å sanke poeng for deltakelse i OQS (Olympic Qualifier Series). Denne serien vil bestå av tre konkurranser og foregå i perioden fra mars-juni 2024, topp 40 breakere kommer seg dit!