Vestlandsserien 4

Publisert 26.okt.2023
Endret 26.okt.2023
vestlandsserien%204

- På tvers av både klubber og grener!

I den 4. runden av Vestlandsserien har vestlandsklubbene Diamond Dance, Bergen Freestyle og Hill Sportsdansere inngått et samarbeid om å arrangere konkurransen både i Freestyle & Slow og i Sportsdans.

Etter pandemien har det vært krevende for vestlandsklubber å arrangere konkurranser i Vestlandsserien. Da regionen manglet arrangjør til den 4. serien, oppfordret de samtilige klubber til å arrangere. Regionen har mange dansere som kun konkurrerer regionalt, et tilbud de svært gjerne vil opprettholde og videreutvikle.

Leder i Region Vest, Charlotte Faaberg sier følgende om saken:
Det at klubbene nå åpner for samarbeid, ikke bare på tvers av klubber, men også på tvers av grener er et kjempestort skritt i riktig retning. Det at klubbene slår seg sammen for å arrangere Vetslandsserien, gir flere muligheter og sterke ressurser. Det er veldig mye engasjement i resten av regionen for tiden og vi har troen på at Vestlandsserien og aktiviteten i Region Vest virkelig vil blomstre igjen i 2024!

Sportsdanskonkurransen vil foregå på formiddagen og Freestyle & Slow-konkurransen avholdes på ettermiddagen, søndag 14. november i Bønes Arena.

Norges Danseforbund og Region Vest ser svært positivt på samarbeidet. Et viktig steg i riktig retning for regionen, for bredden og for å opprettholde og videreføre de gode tradisjonene med å arrangere Vestlandsserien!

For påmelding til sportsdanskonkurransen. TRYKK HER
For påmelding til Freestyle & Slow-konkurransen. TRYKK HER