Logo-norges-danseforbund-hvit-2020

A1G00703-Enhanced-NR-2

- Trine Dehli Cleve, President Norges Danseforbund

Kjære alle dansevenner,

Julen nærmer seg og et nytt danse-år går mot slutten.

Det har vært en travel og innholdsrik høst for de fleste av oss.

Vi har fått ny Generalsekretær, Eirik Bolme, som på kort tid har satt seg godt inn i vårt forbund, og allerede laget gode strukturer for fremtiden.

Vi har en fantastisk administrasjon i Norges Danseforbund, og den jobben de gjør er helt uunnværlig. Som President er jeg superstolt og glad for at vi har så flotte folk i vår administrasjon.

Dessverre slutter vår sportssjef, Janne Krågå ved årsskifte. Janne har vært med oss i mange år, og jeg vil gjerne takke henne for den flotte jobben hun har gjort. Janne går nå videre i jobb på Lillehammer hvor hun bor, og får forståelig nok en mye kortere reisevei til jobb. Jeg ønsker deg masse lykke til videre Janne.

Vi har også inngått en sponsoravtale for våre paradansere med Aker Solutions og Stiftelsen VI. Dansekampen, vår første konkurranse for dansere med fysisk og psykisk funksjonsnedsettelse ble avholdt. Dette ble et utrolig flott arrangement, og vi håper dette kan utvides til et par ganger i året på sikt.

Det har også vært en flott høst for mange av våre dansere i alle seksjoner. Det være seg NM, EM, VM for å nevne noe. Noen har representert Norge for aller første gang, og andre har reist ut med favorittstempel og titler som skulle forsvares. Jeg ønsker å rope et høyt rungende HURRA for dere alle sammen med de flotte prestasjonene og høythengende titler dere har tatt med hjem. GRATULERER så mye til dere alle sammen.

Og til dere som er nye i vår organisasjon, velkommen skal dere være. Jeg håper dere finner inspirasjon og gode forbilder som motiverer til videre utvikling, samhold og en gøy hverdag på trening.

Så er det jo dessverre ikke slik at alt er «rosenrødt». Vi, som alle andre merker sterkt de økte utgiftene og dessverre øker ikke inntektene tilsvarende. Det betyr at vi i budsjettet for 2024 må forholde oss til kutt på de fleste områder. Det har vært en tøff budsjettrunde i høst, hvor vi har prøvd å være så nøkterne som mulig på alle poster. Hovedmålet har vært å kutte minst mulig til aktivitet.

Jeg vil oppfordre alle klubber til å tenke smart og kreativt i deres jobb etter å få flere medlemmer. Pass på at nettsider og annen relevant info om din klubb er oppdatert til enhver tid. Det siste ½ året har det vært mye søk på ND sin hjemmeside, hvor folk har klikket seg videre for å finne en klubb i nærheten. Det betyr også at vi har potensielt mange der ute som har lyst til å begynne med dans. Jeg håper dere griper mulighetene som kommer deres vei.

Så vil jeg få takke alle dere frivillige der ute. I klubber, seksjoner, regioner og i hovedstyret. Uten dere og frivilligheten består vi ikke. Vit at jeg «ser» dere selv om det ikke er fysisk.

Med dette ønsker jeg dere alle en riktig GOD JUL, og alt godt til dere alle i 2024.

Med vennlig hilsen,
Trine Dehli Cleve