Logo-norges-danseforbund-hvit-2020

Trenerkurs "Kommunikasjon rundt mat, kropp og vekt" - Sunn Idrett

calendar2
11.sep.2024 - 11.sep.2024

Sunn idrett inviterer til gratis kurs på Meet Ullevaal (Ullevål stadion).Dette er et etter- og videreutdanningskurs som gir kurspoeng.

Trenerkurs -Kommunikasjon rundt mat, kropp og vekt- - Sunn Idrett

Sunn idrett arrangerer trenerkurset "Kommunikasjon rundt mat, kropp og vekt", onsdag 11. september 2024.

Sunn idrett inviterer til gratis trener 2-kurs på Meet Ullevaal (Ullevål stadion), onsdag 11. september 2024 kl. 1800 – 2030: Kommunikasjon rundt mat, kropp og vekt. Kurset holdes av klinisk ernæringsfysiolog Beate Anstensrud.

Kurset er åpent for alle, men er særlig tilpasset trenere i utholdenhetsidretter.

Dette er et etter- og videreutdanningskurs som gir kurspoeng tilsvarende en halv dag og blir registrert på din idretts-CV.

Registrering og enkel matservering fra kl. 1745.  Ved allergier, gi beskjed til christina.kjeserudose@idrettsforbundet.no

Kurset starter presis kl. 1800.

Hva lærer du denne kvelden?

Du vil få mer kunnskap om vekst og utvikling hos ungdom, relativ energimangel i idrett (REDs), treneren som rollemodell, hvordan du kan bidra til å skape god matkultur og hvordan du kan gjennomføre en samtale med en utøver du er bekymret for.

Kurset legges opp som en workshop med innslag av caser som tilpasses utholdenhetsidretter.

Meld deg på HER innen 3.september 2024.

Læringsmål:

Etter endt seanse skal deltakeren ha kunnskap om:
Pubertetsutvikling og prestasjon Relativ energimangel i idrett (REDs) Hvordan skape god matkultur og være en rollemodell Hvordan kommunisere rundt mat, kropp og vekt overfor unge utøvere Hvordan håndtere situasjoner der det er en bekymring for at utøver(e) har, eller kan utvikle, en spiseforstyrrelse

Forkunnskaper:

Kursdeltaker bør ha gjennomgått Sunn Idretts e-læringskurs for trenere i forkant eller etterkant av kurset.

Kursdeltaker bør ha vært gjennom Trener 1 og Trener 2.

Målgruppe: Trenere for utøvere i alder 13-22 år.

NYHETER

Publisert 01.juli.2024

GOD SOMMER!

Publisert 28.juni.2024

Flere medaljer til Norge!

Publisert 26.juni.2024

Den avgjørende kvalifiseringen