Vil du delta i VM i Breaking?

04. mars 2020

Her er de to veiene man kan gå for deltakelse i VM i Breaking 1vs1 i regi av WDSF

Deltakelse i NM-Veka

Vinner og/eller øverst rangerte jente og gutt av NM i Breaking 1 vs 1 kan kvalifisere seg til neste års VM. (Eksempel: Vinner i NM 2020 er kvalifisert til VM i 2021).

Deltakelse i Knock Out Battles

Utøvere vil opptjene seg poeng/ranking ved deltakelse i Knock Out Battles. Utøvere som ligger på topp av rankinglisten vil kunne bli tatt ut. Fire av de fem siste Knock Out battlene gjelder (husk at NM teller på på lik linje som en K.O. battle). Konkurransen med dårligste resultat strykes av totalen.

* Det kan sendes to b-boys og to b-girls til å representere Norge, totalt fire utøvere. Dersom vinner av NM-Veka og toppen av rankinglisten er samme person vil andre navnet på rankinglisten bli tatt ut. I både NM og K.O. battles konkurrerer gutter og jenter i samme konkurranse. Det vil sa at øverst rangerte jente og gutt vil bli tatt ut.

** Under vurderingen av uttak er motivasjon, lojalitet og utviklings vilje viktige faktorer. Dette gjøres via eventuelle intervjuer. Urban seksjon forbeholder seg retten til endringer i uttaket etter skjønn der dette er hensiktsmessig.

Følgende må være på plass for uttak:

1. Betalt medlemskap i en norsk klubb underlagt Norges Danseforbund.
  2. Gjennomført AntiDoping Norges modul "Ren Utøver".
  3. Andre krav som stilles av WDSF.

Eventuelle spørsmål rundt uttak kan sendes til urban@dansing.no

BREAKING til OL i Paris 2024?

IOC vil medio Desember 2020 annonsere siste avgjørelse om breaking blir en del av det olympiske programmet i Paris 2024.

Om breaking blir bekreftet som gren i OL 2024 vil bl.a resultater i WDSF VM være blant kriteriene til uttak.
Det er kun Danseforbundet som som kan innstille kandidater til OL-deltagelse overfor NIF v/Olympiatoppen.

Generelle uttakskriterier for OL: https://www.olympiatoppen.no/ol_pl/olympiske_leker/uttakskriterier/page2881.html

Veien Til Vm