Utlån av rullestoler

20. november 2020

Norges Danseforbund har gleden av å kunne låne ut spesialdesignede rullestoler fra Panthera Norge AS for dans til medlemsklubbene våre. Vi har 10 stoler til disposisjon som vi håper vil gjøre at våre klubber kan tilby dansekurs og aktivitet til allerede eksisterende og nye paramedlemmer og at denne ordningen vil styrke rullestoldansen i Norge.

• Det finnes 10 stk rullestoler totalt i 4 ulike størrelser. Størrelse måles i setebredde ved å måle bredden over hoftene. Det anbefales et stramt sete da dette gir bedre følelse og styring i stolen. Er man mellom to stoler, bør man velge den smaleste.
    • 2 stk i str 36
    • 2 stk i str 39
    • 3 stk i str 42
    • 3 stk i str 45
  • Klubbene kan selv velge antall stoler de ønsker å låne.
  • Det er gratis for medlemsklubber å låne rullestolene. Klubben må betale for frakt tur/retur og eventuell oppbevaring for stolene ved utlån, samt dekke eventuelle skader/mislighold av utstyret.
  • Alle medlemsklubber i Norges Danseforbund kan søke om utlån av rullestolene.
    • Tildelte klubber er ansvarlig for å bruke og oppbevare stolene under tørre og trygge omstendigheter til enhver tid.
    • Klubben må utpeke en person som er bindeleddet og ansvarlig kontaktledd mellom ND og klubb.
  • Klubbene kan låne stolene i en periode inntil 1 måned. Utover dette har andre klubber som har meldt interesse krav til å låne utstyret. Dersom ingen andre klubber har meldt sin interesse kan utstyret og låneforholdet med eksisterende klubb forlenges. Dette skal avtales skriftlig på forhånd med forbundskontoret.
  • Klubben må i etterkant av ethvert kurs/aktivitet rapportere skriftlig til forbundskontoret. Rapporteringsskjema sendes fra hovedkontoret.
    • Registrere antall deltagere på hvert kurs
    • Aldersgruppe
    • Nivå og gren
  • Tildelt klubb må signere kontrakt vedrørende ansvar, økonomi og forpliktelser i samråd med forbundskontoret i forkant av en eventuell tildeling av stolene.

Ta kontakt med Tuva på tuva@danseforbundet.no for å avklare ledighet og lån av stolene.

Last ned dokumentet for utlån av rullestoler HER.

Stolene våre er spesialdesignede fra Panthera Norge AS. De er unike, men basert på rammen til Panthera U3. Stolene våre er derfor ikke identiske med den i bruksanvisningen, men har samme utgangspunkt.

Last ned bruksanvisningen til rullestolene HER.

Rullestol
Rullestol2