Nyhetsbrev fra freestyle og IDO-seksjonen

25. mars 2020

2020 er godt i gang, nå dog i en helt annen utgave enn vi hadde planlagt og forventet.
2020 blir ett annerledes danse år, og vi håper vi kan være med til og motiverer dere alle igjennom den litt spesielle situasjon vi står mitt opp i.

Helse er en prioritet, og vi må alle støtte opp om alle tiltak som er gjort.

Seksjonen informerer hermed om ekstra ordinære tiltak og vedtak som er gjort i denne forbindelse.

• DC3 må dessverre også kanselleres.
  • Der er derfor laget ett ekstraordinært vedtak om at DC2 nå gjelder som uttak til i EM i Jazz og Moderne (EM i Jazz og moderne er ikke kansellert men utsatt).
  • EM i Disco i Juni måned i Chomutov er som dere allerede vet kansellert, der vil derfor ikke komme ett uttak til denne konkurranse.
  • DC4 – NM Veka, vedtak om denne konkurranse blir gjennomført vil bli besluttet straks etter påske. Dersom NM Veka blir avlyst vil vi arrangere samlet NM for jr. og sr. på DC6 okt/nov.
  • FDJ5 – NM vurderes utsatt. Vi ser på alternativer for å flytte konkurransen til et annet tidspunkt senere på året.
  • EM i Show, dette uttak er på vei ut til dere, og har blitt gjort da denne konkurranse ikke er kansellert men utsatt.

På seksjonen sin egen Facebook side publiserer vi informasjon/nyheter i forbindelse med situasjonen vi alle står i.
Hold gjerne øye de nærmeste uker og dager etter ett nytt tiltak med hashtagg #vidanserfortsatt.
Her vil det bli opplyst om aktiviteter for dere alle på en litt annerledes, men morsom måte.

Arbeidsoppgaver i seksjonen som følge av situasjonen

• Terminliste – Oppdatering av terminliste
  • Konkurranser – kontakt til diverse arrangører i forbindelse med kanselleringer. Flytting av konkurranser og tilpasning i forbindelse med dette.
  • Vedtak om uttak, dette er en ekstraordinær situasjon som krever ekstra ordinære vedtak.
  • Andre tiltak og aktiviteter som følge av vår normale sett-up pt. ikke kan gjennomføres.
  • Kontakt til hoteller og flyselskaper som følge av kansellering av internasjonale konkurranser.
  • Vi behandler som vanlig saker jevnlig. Alle henvendelser/søknader skal også fortsatt sendes inn til fdjido@dansing.no i forkant av våre møter og senest onsdag før, slik at vi får satt oss inn i saken før vi skal behandle dem. Saker som kommer etter gjeldende onsdag vil ikke bli behandlet før neste styremøte i seksjonen. Innsendte saker fra enkeltpersoner eller enkelt trenere vil ikke bli behandlet.

Alle saker skal komme fra klubben. Forslag til forbedringer på rutiner etc. tas imot med glede 😊

Forbundstinget 2020 er utsatt til helgen den 29. og 30. August som følge av situasjonen.

Nyhet for IDO/FDJ Seksjonen for 2020

Fra og med 2020 vil vi lanserer ett landslag i Freestyle/Slow, dette landslag vil for første gang ha samling om søndagen etter FDJ 8, og foregå hos Elite Dance ved Desiree Olafsen. Dette gleder vi oss veldig til, mer info følger, men sett av datoen. Første tur med dette landslaget vil være DKKQ 2020.

Møteplanen for Seksjonsstyret denne vårsesongen er følgende:

• Mandag 20.april
  • Mandag 25.mai