test: Sterke resultater til Norge i internasjonal drillkonkurranse

09. september 2019

Nå er en lang konkurranse-uke over, sier delegasjonsleder Frida Aksnes. Sportsdrilljenter fra Norge har konkurrert i International Cup og i Grand Prix.

I junior level A 15-17 år markerte 14 år gamle Sofie Fosse-Iversen seg med finaleplass i denne tøffe klassen. Hun endte på en strålende 9. plass. Margrete Bakke Kristensen kom til semifinale og endte på en flott 13. plass i samme klasse. Hanne Sarkodee-Adoo 38. plass. Totalt 40

I junior level B ble Ingvild beste norske på 11. plass i en stor klasse. Hun hadde gode gjennomkjøringer og imponerte som utøver første gang internasjonalt. - Anna Nødseth Bringedal 21. plass - Solveig Lundanes 42. plass Totalt 67

I senior level B kapret både Lisa Leikanger og Milla Jian Haugen finaleplasser. De hadde gode kjøringer og endte på flotte plasseringer, henholdsvis 4. og 5. plass. - Eirin Byberg Fosse 44. plass Totalt 55 Two baton: I senior level A kjørte Victoria Blomvik Fivelstad gode runder. Hun kvalifiserte seg helt til finalen og endte på en flott 9. plass. Amalie Bergsås kvalifiserte seg også til semifinalen og fikk en fin 14. plass. - Ingri Helene Husby 17. plass