Linedance-løft i Norges Danseforbund

31. august 2017

Møt den nye lederen for linedance-utvalget i Norges Danseforbund: Raymond Sarlemijn.

Raymond har store planer for linedance i Norge, og skal bruke sitt nye lederverv på å få flere ut i aktivitet.

– Det er viktig at vi organiserer alle små og store linedanceklubber rundt i landet i Norges Danseforbund slik at vi kan heve linedance opp på et plan hvor man viser bredden innenfor dansesjangeren. Jeg vil inspirere klubber og instruktører landet rundt til å heve nivået på sine dansere og få et aktivt konkurransemiljø i Norge. Vi må gjøre linedance mer kjent slik at vi har et godt grunnlag for at klubbene skal kunne rekruttere nye dansere, sier den nybakte lederen.

Sarlemijn har lang erfaring som linedancer, instruktør og dommer og har reist verden rundt og holdt kurs, workshops, oppvisninger.

Han har tidligere hatt verv i de fleste verdensomspennende linedanceorganisasjonene som UCWDC, WorldCDF, Masters in line, WCKDSF.

Sarlemijn holder 4. november gratis inspirasjonskurs i linedance på Ringsaker for de som vil bli bedre kjent med den nye lederen.

Raymond er mangfoldige ganger verdensmester, både som utøver og – ikke minst – som koreograf. Så dette er en unik sjanse til å møte en av de absolutt beste!